torsdag 27 september 2012

BIRDS OF A FEATHER

Med detta halsband deltar jag just nu i en amerikansk tävling på nätet, som Good Quill Hunting arrangerat. Temat är "Birds of a Feather" Tävlingstiden går ut den sista oktober. Resultatet av tävlingen visas den sjunde november.
Jag kallar mitt bidrag för "Den svenska skogens ande" Man ser hur växtligheten frodas på olika sätt. Solbelysta gläntor syns här och där, liksom små skogstjärnar. Fågelsången och fåglars häckning symboliseras i de fjädrar, som pryder de nedersta hängena. 
Sverigesymbolen "Tre Kronor" finns i de tre mynten, som jag stulit från min man, och infattat till halsbandet, liksom i andens gröna krona.
I denna tävlingen är det tillåtet att visa sitt bidrag på blogg och på Facebook före tävlingen. Så är det inte alltid. 
Vinstchans? Nej, inte bland alla dessa beadingfantomer, som jag förmodar kommer att deltaga. Men det är kul att vara med ändå. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar